آیا خاویار حرام است؟

خوردن خاویار چه حکمی دارد؟ حکم شرعی مصرف خاویار چیست؟این پرسشها، سوالاتی رایج و متداول در میان مسلمانان مقید به غذاهای حلال هستند.در یک کلام گوشت ماهی خاویاری پولک دار (فلس دار) از نظر کلیه مراجع تقلید و مجتهدین عظام حلال است. همچنین تخمهای خاویاری حاصل از ماهیان خاویاری فلس دار حلال میباشد. حتی خاویارهای استحصالی از تاس ماهی مُرده نیز حلال خواهد بود.

 

آیا خوردن خاویار حرام است؟

مصرف خاویار به دست آمده از ماهیان خاویاری دارای پولک، از لحاظ اسلام کاملا حلال میباشد. اما امکان استحصال خاویار از تاس ماهیان بدون فلس نیز وجود دارد. به همین جهت هنگام خرید باید از کارشناس و مشاور مربوطه، استعلامات لازم در این رابطه دریافت گردد.

 

خاویار حلال است یا حرام؟

خاویار حرام است یا حلال؟

مسلمانان جهان همواره به حلالیت غذاهای خود اهمیت فراوان میدهند.

از این رو، زمان خرید خوراکی در ارتباط با حرام یا حلال بودن آن اطمینان حاصل مینمایند.

خاویار از جمله خوراکیهای حلال طبق شرایط خاص است.

به طوری که تخمهای خاویاری استحصالی از تاس ماهیان فلس دار حلال و تاس ماهیان بدون پولک حرام میباشد.

در صورت عدم آگاهی از این موضوع، حتما باید از مسئول فروش اطلاعات کافی کسب شود.

 

چرا خاویار حرام نیست؟

حلال بودن یا نبودن خاویار، به فلس موجود بر بدن تاسماهی بازمیگردد.خاویار تولیدی توسط ماهیان خاویاری حاوی پولک، بر اساس فتوای مراجع تقلید شیعه حلال است. گوشت تاس ماهیان بافلس نیز حلال میباشد. اما تخمهای خاویاری تولیدی ماهیان خاویاری فاقد پولک، از لحاظ شرعی حرام است.

 

خرید خاویار حلال

 

آیا گوشت ماهی خاویار خوردنی است؟

غذاهای دریایی از دسته خوراکیهای فوق مقوی و مغذی به شمار میروند. ارزش غذایی و خواص متعدد خوراکهای دریایی زبانزد میباشد. اما در این میان برخی از موجودات آبزی به طور کلی خوراکی نیستند و در شرع اسلام حرام هستند. البته تعدادی از این جانداران آبزی، طبق شرایطی حرام یا حلال خواهند بود. به طور مثال گوشت ماهیان خاویاری باپولک حلال و بدون پولک حرام است.

 

آیا ماهی خاویار فلس دار حرام است؟

ماهیان خاویاری فلسدار گوشتی حلال دارند. حتی اگر فلسهای آنها به دلایلی از سطح پوست جدا شده باشند. اما تاس ماهی فاقد پولک به صورت ذاتی، به طور قطع از نظر اسلام حرام است. زیستگاههای اصلی تاس ماهیان دریاچه خزر، دریای سیبری، دریای سیاه و دریای مدیترانه هستند.

 

حکم خوردن خاویار چیست؟

خاویار از دید اسلام بر پایه شرایطی معین، حلال و قابل مصرف است. چه تخمهای خاویاری و چه گوشت ماهیان خاویاری، باید از ماهیهای حاوی پولک یا فلس به دست آیند. با توجه به ارزش غذایی بالا و فواید متعدد خاویار، مصرف خاویار به میزان بسیار ناچیز در هر وعده میباشد.

 

فتوای مجتهدین و مراجع تقلید درباره خاویار چیست؟

بر اساس نظر مراجع تقلید و مجتهدین شیعه، خاویار استحصالی از ماهی بی پولک حرام است. اما خاویارهای حاصل از ماهیان پولک دار حلال میباشد. مشهورترین اظهارنظرات در ارتباط با خاویار، به فتاوی مراجعی همچون آیت الله سید روح الله خمینی، آیت الله سید علی خامنه ای، آیت الله ناصر مکارم شیرازی و آیت الله سید علی سیستانی مربوط میشود.

 

بهترين خاويار ايران با بهترين قيمت cocaviar

صادرات خاویار ایران

بر اساس نظرات مراجع تقلید، صادرات خاویار و گوشت ماهی خاویاری حلال یا غیرحلال به کشورهای غیرمسلمان جایز و درآمد حاصل از آن مشروع است. خاویار ایران در سطح جهانی با نوع بلوگا پیوند خورده است.انواع بلوگای ایرانی شامل امپریال، رویال، الماس، سه صفر و سیاه میگردد. بلوگا امپریال در سه درجه کیفی ساده، تاپ و درباری یا اشرافی میباشد. همچنین آسترا، سوروگا و بری، انواع دیگر خاویار به حساب می آیند. تخمهای خاویاری بلوگا، آسترا و سوروگا، بومی کشور ایران هستند. بلوگا بهترین نوع خاویار در سطح بین الملل است.

خاویار ایران بهترین نوع خاویار در دنیا میباشد، زیرا دریاچۀ خزر مهمترین زیستگاه تاس ماهیانی مانند فیلماهی، اوزون بورون، قره بورون، چالباش و شیپ است.ارقام صادراتی خاویار ایران در 4 دسته بندی کیفیت امپریال، رویال، درجه 1 و درجه 2 تعریف میشوند. نوع صادراتی تخمهای خاویاری از کیفیت و البته قیمت بیشتری برخوردارند.

به علت قرارگیری ماهیان خاویاری در شرایط خطر انقراض و با توجه به کنوانسیون سایتس (CITES)، هر گونه صادرات باید تحت نظارت و به واسطه اخذ مجوز بین المللی سایتس انجام گیرد. مجموعۀ خاویار ایران (cocaviar.ir) از معدود دارندگان مجوز دوگانۀ سایتس در بخش بسته بندی و صادرات میباشد.

با توجه به ممنوعیت صادرات خاویار وحشی (خاویار دریایی)، کلیه صادرات خاویار ایران در نوع پرورشی است. اما کیفیت و متعاقبا قیمت خاویار دریائی در قیاس با نمونۀ پرورشی بالاتر میباشد.

در نتیجه مجموعۀ  cocaviar، کلیه مزارع خاویاری خود را در حاشیۀ دریاچه خزر (قفس درون دریا) احداث نموده است. این مسئله موجب ایجاد اکوسیستم طبیعی و تغذیه استخرهای پرورشی این مجموعه از آب دریاچۀ خزر گردیده است. کیفیت خاویارهای پرورشی در مزرعه های مجموعۀ خاویار ایران cocaviar، در حد و اندازه خاویارهای وحشی میباشد.خاویار یک ماده غذایی طبیعی یا به اصطلاح ارگانیک و فاقد هر گونه نگهدارنده است.

نحوه نگهداری و ارسال تخمهای خاویاری بسیار مهم میباشد.

مجموعۀ cocaviar.ir با توجه به شرایط خاص این کالای خوراکی گران قیمت، سفارشات صادراتی به خارج از کشور را همراه با کول باکس ویژه و رایگان ارسال میکند.

 

قیمت خاویار ایران

عوامل متعددی همچون نرخ تورم، نوسانات ارزی، میزان ثبات اقتصادی و مقدار عرضه و تقاضا در تعیین قیمت هر جنس و محصولی تاثیرگذاری مستقیم دارد.اما عوامل اصلی در قیمت گذاری خاویار به گونۀ تاس ماهی و نوع خاویار بازمیگردد. کیفیت پرورش ماهی و استاندارد تولید تخمهای خاویاری توسط مزارع شرکتها، در قیمت خاویار تاثیری به سزا دارد که البته عامل اصلی در تعیین قیمت خاویار، قیمت جهانی آن میباشد.قیمت جهانی این خوراک گران قیمت در طیف وسیعی قرار میگیرد. به طوری که هر کیلوگرم از انواع مختلف خاویار در کیفیتهای متفاوت، در بازه قیمتی 4000 دلار الی 35.000 دلار تعریف میشود. اما با توجه به قیمت گذاری خاویار بر اساس ریال در داخل کشور ایران، خرید مستقیم و بی واسطه از مراکز فروش و نمایندگیهای رسمی شرکتهای معتبر، کاملا مقرون به صرفه خواهد بود. شما می توانین از طریق ارتباط با کارشناسان مجموعه cocaviar، هر کیلوگرم از بهترین نوع خاویار ایران و جهان را تنها در محدودۀ قیمتی 800 تا 1500 دلار خریداری کنین.

 

 

مجموعه (cocaviar) خاویار ایران

این مجموعه تنها ارائه دهندۀ کول باکس رایگان به شمار میرود. ارسال در سطح شهر تهران نیز، به صورت کاملا رایگان و توسط پیک مخصوص میباشد. تحویل در شهر تهران طی 1 ساعت و سایر نقاط استان تهران، حدود 2 ساعت انجام میپذیرد. همچنین خریدهای سایر استانهای کشور، طی مدت 1 روز کاری تحویل میگردند.

مرسولات شهرستانی همراه با کول باکس ویژه ارسال میشوند.

لیست قیمت روز خاویار در سایت اصلی(cocaviar.ir) و فروشگاه اینترنتی مجموعه در دسترس قرار دارد.

تضمین قیمت را از ما بخواهید.

بهترین راه ارتباطی با بخش فروش مجموعه، شماره تلفنهای 02155444661 و 09104017753 است.

هم اکنون با همکاران ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed